Zimní semestr
E-zápisy do ZS 2025/2026 Všechny informace najdeš na stránce E-zápis.
- Podej si příslušnou žádost v aplikaci Kontaktní centrum v UIS, případně neváhej oslovit v období e-zápisů příslušnou studijní referentku daného programu/specializace a řešit vzniklou situaci.
- Žádosti:
- Žádost o další zápis předmětu
- Pokud student nesplnil podruhé zapsaný předmět v ZS 2025/2026 a chce jej studovat znovu, musí si podat žádost o zrušení druhého zápisu tohoto předmětu (tj. umožnění třetího zápisu předmětu) v Kontaktním centru v UIS nejpozději do 9. 7. 2025.
- Student použije žádost 032_Z_Žádost o zrušení zápisu předmětu. Tuto žádost stačí poslat v Kontaktním centru elektronicky. O žádosti rozhodne děkan fakulty.
- Do žádosti student uvede počet získaných kreditů za celé studium a za poslední dva studované semestry.
- Jestliže nebude žádost v Kontaktním centru podána do uvedeného termínu, bude studium následně ukončeno! Žádosti podané po tomto termínu budou automaticky zamítány.
- Prohlášení o zanechání studia
- Pokud student nesplnil stanovený počet postupových kreditů (tj. alespoň 40 za poslední dva semestry nebo 15 kreditů do druhého semestru), podá Prohlášení o ukončení studia přes Kontaktní centrum do 9. 7. 2025.
- Student použije formulář 010_O_Prohlášení o zanechání studia. Prohlášení bude podáno v Kontaktním centru elektronicky. Po elektronickém podání je nutno žádost vytisknout, podepsat a doručit na studijní oddělení do 7 kalendářních dní.
- Žádost o mimořádný zápis do dalšího semestru
- V odůvodněných a doložitelných případech může student podat žádost o mimořádný zápis do dalšího semestru bez dosažení požadovaného počtu postupových kreditů v Kontaktním centru do 9. 7. 2025.
- Student použije žádost 031_Z_Žádost o mimořádný zápis do dalšího semestru bez získaných 40 kreditů nebo žádost 030_Z_Žádost o mimořádný zápis do druhého semestru bez získaných 15 kreditů. Tuto žádost stačí poslat v Kontaktním centru elektronicky. O žádosti rozhodne děkan fakulty.
- Do žádosti student dopíše počet získaných kreditů za celé studium a za poslední dva studované semestry nebo za první semestr.
- Jestliže nebude žádost v Kontaktním centru podána do uvedeného termínu, bude studium následně ukončeno! Žádosti podané po tomto termínu budou automaticky zamítány.
Všechny informace najdeš na stránce Pozápisové změny.
Všechny informace najdeš na stránce Kontaktní centrum a ostatní žádosti.
Studenti se mohou prostřednictvím e-mailu obracet na garanta daného předmětu nejpozději do 2. 9. 2025.
Žádost o vypsání konzultační formy výuky pak musí garant předmětu podat v Kontaktním centru v UIS (žádost 903_Z) do 5. 9. 2025. Žádost podléhá procesu schválení příslušným studijním proděkanem.
Zápis předmětu, který je vypsán v konzultační formě, je možné pouze s uděleným zápočtem z tohoto předmětu z minulého studijního období.
Všechny informace najdeš na stránce Harmonogram výuky.
Všechny informace najdeš na stránce Potvrzení o studiu.
Úřední hodiny včetně aktuálních změn provozu najdeš na stránce studijního oddělení.
- Platnost vašeho průkazu ISIC a ALIVE průkazu studenta MENDELU můžete prodloužit online pomocí digitální revalidace. Objednávku provedete v univerzitním informačním systému v Portálu studenta, Objednávky a naleznete tam i aktuální cenu prodloužení, kterou uhradíte v aplikaci Financování studia.
- Doporučujeme:
- Provést objednávku prodloužení hned na začátku každého akademického roku. Objednávat je možné již od 11. 9. 2025.
- Po provedení platby si zkontrolovat termín platnosti vašeho průkazu (v aplikaci AliveApp).
- Po prodloužení:
- Platnost digitálního průkazu se automaticky změní také v aplikaci AliveApp.
- Není povinné mít na průkazu ISIC nalepenou revalidační známku, jak tomu bylo v dřívějších letech. Pokud ale na vaší kartě prodlužovací známku chcete, zajděte si pro ni po zaplacení digitální revalidace na studijní oddělení.
- Důležité:
- Pokud nezaplatíte digitální revalidaci včas, vaše licence zůstane platná do konce kalendářního roku.
- Po vypršení platnosti se licence ISIC stane neplatnou. Digitální průkaz pak ztratí funkčnost a nebude ho možné používat u poskytovatelů slev a dalších partnerů ISIC! Plastovou kartu ISIC ale můžete nadále používat v rámci MENDELU.
- Podrobné informace včetně odkazu na aplikaci AliveApp.
- Více informací na stránce o ISIC kartě.
- Hodnocení praxe vyplňuj průběžně, nejpozději do 10. 9. 2025.
- Pokyny najdeš na stránce Praxe.
- Informace podají studijní referentky Bc. a NMgr. studia, agenda rozdělena dle studijních programů a specializací
- Zápočty jsou zadávány v pravidelných intervalech, nikoliv každý den
- Úvodní den do studia pro studenty 1. ročníku prezenční i kombinované formy bakalářského studia se bude konat v pátek 19. 9. 2025.
- Upozorňujeme, že harmonogram a rozdělení podle specializací je nutné respektovat, kapacita posluchárny je omezená.
- Studenti kombinované formy studia: po ukončení programu následuje výuka dle rozvrhu.
- Studijní oddělení bude celý den uzavřeno.
- Objednané a zaplacené přes e-návratku budou studentům karty předány po předložení občanského průkazu na Úvodním dni v pátek 19. 9. 2025.
- Další informace
- Imatrikulace pro studenty 1. ročníku prezenční i kombinované formy bakalářského studia se bude konat v pátek 24. 10. 2025.
- Harmonogram bude doplněn.
- Možnost podat si žádost o ubytovací a prospěchové stipendium.
- Více informací najdeš na stránce Žádosti o stipendia.
- Informace podá studijní referentka Mgr. et Mgr. Eva Klepáčková. Studenti vyjíždějící v ZS 2025/2026 do zahraničí si odeberou všechny předměty a požádají e-mailem příslušnou studijní referentku o zápis do semestru bez předmětů.
- Témata prací jsou zveřejněna v UIS (Portálu studenta → Rozpisy témat → Témata k závěrečným pracím → Seznam témat), student rovněž může navrhnout téma své
- Upozorňujeme na inovované nařízení děkana 7/2023 o požadavcích na BP a DP a novou směrnici rektora 3/2024 zveřejňování závěrečných prací
- Aktuální a další potřebné informace (vč. předpisů) jsou uvedeny zde: https://af.mendelu.cz/student/studuji/zaverecne-prace/