E-zápis do studia do ZS, ak. rok 2024/2025

Vážení studenti,

v neděli 25. 8. bylo provedeno rozpočítání individuálních startů záípisů předmětů do ZS 2024/2025. Starty jednotlivých akcí si můžete prohlédnout v aplikaci registrace a zápisy v portálu studenta.

Pro výpočet počtu „preferenčních bodů“ studenta pro registrace byla použita funkce

−30 · p + k + 20 · e + n,

kde:

  • p představuje studijní průměr studenta za celé studium (v případě navazujících studentů bez odstudovaných předmětů je uvažován průměr za bakalářské studium, v případě studentů bakalářského studia bez odstudovaných předmětů pak průměr 3,00),
  • k představuje počet dosud získaných kreditů (vyjadřuje postup studenta studiem),
  • e umožňuje zvýhodnit studenty vyplňující alespoň ze 75 % evaluace předmětů: e = 1 pro vyplňující, e = 0 pro ostatní (funkce je chápána jako znevýhodnění těch, co nevyplní evaluace, tedy pokud student neměl možnost evaluace vyplnit – 1. ročník bakalářského studia, student po studijním pobytu – je uvažováno e = 1, pro navazující studium je posuzováno vyplnění evaluací za poslední semestr bakalářského studia),
  • n představuje zvýhodnění navazujícího stupně studia (n = 80 pro navazující studenty; parametr má za úkol zvýhodnit navazující studenty vzhledem k celkově kratšímu studiu a také vzhledem k vyššímu „služebnímu stáří“ na univerzitě); rovněž student, který nevstoupil do předcházejících registrací předmětů, je znevýhodněn 150 body (netýká se nových studentů 1. ročníků).

Uvedené preferenční body jsou poté použity ke stanovení individuálního času startu zápisů pro studenta, přičemž student s více preferenčními body má start dříve. Individuální start je zaokrouhlen na celé čtvrthodiny (pro účely zjednodušení) a je každému studentovi spočítán pro každou fakultu (přístup do jednotlivých katalogů), přičemž starty na jednotlivých fakultách jsou mírně posunuty v rámci jednotek hodin. Sportovní aktivity CSA jsou otevřeny k zápisu pro všechny studenty již od 0:00 hod. v den startu zápisů.

Výsledkem tohoto výpočtu je pro každého studenta individuální přehled počátků přístupů do katalogu předmětů jednotlivých fakult (tedy místo společných startů jsou nyní starty individuální, počet zůstal zachován), přičemž tyto časy student nalezne v aplikaci na registraci/zápis předmětů.

V rámci jednotlivých ročníků je potom rozvrstvovacím kritériem studijní průměr (kvalitativní hledisko), příp. vyplnění či nevyplnění evaluací. Průměrový posun vzhledem ke koeficientům dokáže maximálně posunout nejlepšího studenta nižšího ročníku na hranici velmi špatného studenta ročníku vyššího.

Závěrem upozorňujeme, že zápisy jsou dle studijního a zkušebního řádu povinnou aktivitou studentaV případě, že jste během registrací ani jednou nevstoupili do příslušné aplikace v UIS a nezkontrolovali seznam registrovaných předmětů, byla při výpočtu času zápisu do ZS 2024/2025 aplikována penalizace ve výši 150 bodů, která posunula čas zápisu až o 24 hodin!

Úspěšný zápis do nadcházejícího semestru přeje

Odbor informačních technologií

Informace je zobrazována od 26.08.2024 12:00 do 10.09.2024 23:59.

Nevíš si rady? Podívej se na návod!

Celou prezentaci o funkcích Univerzitního informačního systému najdeš pod tímto odkazem.

  • Zapsat si můžeš kterýkoli předmět, u kterého splňuješ podmínky pro zápis (kapacita, prerekvizity atd.), a to i z nabídky předmětů celé univerzity.
  • Teprve okamžikem zápisu získáváš právo a povinnost předmět studovat.
  • V tomto období lze předměty nadále dozapisovat nebo rušit ze zápisu. Po provedení e-zápisu pak musíš každou změnu potvrdit.
  • K postupu do druhého semestru studia musí student získat v prvním semestru studia v příslušném studijním programu alespoň 15 kreditů.
  • Do každého dalšího období studia musí mít student zapsán předmět za minimálně 1 kredit (mimo sport).
  • K postupu do dalšího semestru musí student získat minimálně 40 kreditů v součtu za poslední dva studované semestry.
  • Studenti, kteří provedli zápis do dalšího semestru, si zkontrolují všechny předměty a rozvrhové akce svého studijního plánu v UIS.
  • Po zveřejnění rozvrhů si zapiš předměty v UIS a zvol výuku, tím si volíš individuální rozvrh přednášek a cvičení.
  • Volbu proveď podle uvážení dle volných kapacit a poznámek u cvičení daných předmětů. Poté si musíš potvrdit zápisové změny! A vytvoříš si svůj Osobní rozvrh. 
  • Bez zadání tohoto kompletního osobního rozvrhu (volba přednášek a cvičení) a potvrzení zápisových změn tě nemůže vyučující evidovat do cvičení a udělit ti na konci semestru zápočet a zkoušku.
  • Podej si žádost, která se ti ukáže u daného předmětu v UIS → Portál studenta → Registrace, zápisy a změny po zápisech v Zápisovém archu předmětů.
  • Žádost směřuje přímo garantovi předmětu, který nesrovnalost vyřeší.
  • Pokud jsi však předmět registrován neměl – například jej opakuješ – pak nemáš automaticky nárok na kapacitu v předmětu, proto registrace nepodceňuj.
  • Studenti se mohou prostřednictvím e-mailu obracet na garanta daného předmětu nejpozději do 3. 9. 2024.
  • Žádost o vypsání konzultační formy výuky pak musí garant předmětu podat v Kontaktním centru v UIS (žádost 903_Z) do 6. 9. 2024. Žádost podléhá procesu schválení příslušným studijním proděkanem.
  • Zápis předmětu, který je vypsán v konzultační formě, je možné pouze s uděleným zápočtem z tohoto předmětu z minulého studijního období.

Volitelné předměty, na které se zaregistruje či zapíše méně než 10 studentů, mohou být zrušeny a místo nich si může student zapsat jiný volitelný předmět s volnou kapacitou. Poukázky za ně budou studentům vráceny.

V nabídce na dané období jsou i volitelné sporty zajišťované univerzitně na CSA MENDELU. Tyto předměty mají uvedena cvičení v UIS a jsou provozována převážně v hale na Tauferových kolejích.

Všechny informace najdeš na stránce Pozápisové změny.

Všechny informace najdeš na stránce Kontaktní centrum a ostatní žádosti.

Všechny informace najdeš na stránce Harmonogram výuky.

Všechny informace najdeš na stránce Potvrzení o studiu.

Úřední hodiny včetně aktuálních změn provozu najdeš na stránce studijního oddělení.

Jak zaplatit?

  • V Portálu studenta (UIS) v aplikaci Objednávky si vytvoříš objednávku revalidační známky. Její cena je 300 Kč.
  • Vytvořené rozhodnutí o platbě uhradíš bankovním převodem nebo přes platební bránu dle uvedených údajů (je nutno zadat přesnou částku, jinak platba nebude spárována).

Kde vyzvednout?

  • Až po provedení zápisu do ZS 2024/2025 a po potvrzení přijetí platby (v UIS).
  • Vyzvednutí u Kateřiny Dubšové, BA (dveře N1038), děkanát AF, budova C, případně v době úředních hodin po dohodě s příslušnou studijní referentkou Bc., NMgr., Ph.D. studia:
DENčas
úterý 3. 9. 20249:30 – 10:30
středa 4. 9. 20249:30 – 10:30
čtvrtek 5. 9. 20249:30 – 10:30
úterý 10. 9. 20249:45 – 12:00
středa 11. 9. 20249:45 – 12:00 a 12:45 – 14:00
čtvrtek 12. 9. 20249:45 – 12:00
úterý 17. 9. 20249:45 – 12:00
středa 18. 9. 20249:45 – 12:00 a 12:45 – 14:00
čtvrtek 19. 9. 20249:45 – 12:00
DENčas
pondělí 23. 9. 20249:00 – 12:00
úterý 24. 9. 20249:00 – 12:00
středa 25. 9. 20249:00 – 12:00 a 12:45 – 14:00
čtvrtek 26. 9. 20249:00 – 12:00
  • Hodnocení praxe vyplňuj průběžně, nejpozději do 10. 9. 2024.
  • Pokyny najdeš na stránce Praxe.
  • Informace podají studijní referentky Bc. a NMgr. studia, agenda rozdělena dle studijních programů a specializací
  • Zápočty jsou zadávány v pravidelných intervalech, nikoliv každý den
  • Úvodní den do studia pro studenty 1. ročníku prezenční i kombinované formy bakalářského studia se bude konat ve středu 18. 9. 2024.       
  • Upozorňujeme, že harmonogram a rozdělení podle specializací je nutné respektovat, kapacita posluchárny je omezená.
    • Studijní oddělení bude celý den uzavřeno.
    • Objednané a zaplacené přes e-návratku budou studentům karty předány po předložení občanského průkazu na Úvodním dni v pátek 18. 9. 2024.
    • Student si dodatečně může sám vytvořit objednávku ISIC karty (prezenční forma studia) nebo průkazu studenta (kombinovaná forma studia) v Portálu studenta (UIS) v aplikaci Objednávky.
    • Případné nesrovnalosti bude řešit:
      • Ing. Lenka Boháčová Štoudková (dveře N 1031 a, N1032) ve dnech:
        • čtvrtek 19. 9. 2024, 9:00 – 12:00 hodin
        • úterý 24. 9. 2024, 9:00 – 12:00 hodin
      • Martin Prokeš (dveře N 1036) ve dnech:
        • pondělí 23. 9. 2024, 9:00 – 12:00 hodin
        • středa 25. 9. 2024, 9:00 – 12:00 a 12:45 – 14:00 hodin
        • čtvrtek 26. 9. 2024, 9:00 – 12:00 hodin
    • Imatrikulace pro studenty 1. ročníku prezenční i kombinované formy bakalářského studia se bude konat v pátek 25. 10. 2024.     
    • Harmonogram bude doplněn.
    • Možnost podat si žádost o ubytovací a prospěchové stipendium.
    • Více informací najdeš na stránce Žádosti o stipendia.
    • Informace podá studijní referentka Mgr. et Mgr. Eva Klepáčková. Studenti vyjíždějící v ZS 2024/2025 do zahraničí si odeberou všechny předměty a požádají e-mailem příslušnou studijní referentku o zápis do semestru bez předmětů.

    Na co nezapomenout?

    Pokud ti v zápisu svítí nějaký předmět červeně, je potřeba jej odebrat, potvrdit si e-zápis, až poté si daný předmět přidat. Na vyřešení problému (malá kapacita, překrývání předmětů, žádost o konzultační formu apod.) pak máš čas do konce pozápisových změn.

    Kolik kreditů musím za celé studium dosáhnout?

    • Podmínkou pro absolvování studia, vyplývající ze Studijního a zkušebního řádu, je splnění min. 180 kreditů pro bakalářské a 120 kreditů pro magisterské programy a absolvování všech povinných a předepsaného počtu povinně volitelných předmětů pro daný program/specializaci.

    Kreditová hodnota předmětů s překrývajícím se obsahem?

    • Dle Studijního a zkušebního řádu nelze do kreditové hodnoty studia započítávat kredity za předměty s překrývajícím se nebo velmi podobným obsahem. Takové předměty si student již nesmí zapsat, resp. porušuje řád. Při nejasnostech se obrať na proděkany pro vzdělávací činnost.

    Povinností studenta je zkontrolovat a potvrdit osobní údaje v UIS → Portál studenta →Kontrola osobních údajů.