Bakalářský studijní program (titul Bc.), 3 roky studia

Chcete studovat něco opravdu zajímavého? Láká vás práce v laboratoři a chtěli byste mít příležitost pracovat s nejmodernější laboratorní technikou? Chcete studovat různé formy živých organismů od buňky až po celistvý organismus? Zajímá vás genové inženýrství včetně moderních editací genomu, o kterém se dnes tak často hovoří? Víte o tom, že biotechnologie jsou celosvětově jednou z nejprogresivnějších oblastí na poli výzkumu a vývoje? Pokud jste na některou z předchozích otázek odpověděli ano, je tento studijní program právě pro vás. Pojďte s námi (z)měnit svět.

Studijní program je zaměřen na aplikovanou genetiku a molekulární biologii mikroorganismů, rostlin a živočichů ve vztahu k biotechnologiím využitelným v zemědělství, potravinářství, zdravotnictví a péči o životní prostředí. Velká pozornost je věnována praktickému ovládání nejmodernější laboratorní techniky a dovedností včetně moderních metod studia a editace genomu s cílem vybavit studenty znalostmi a dovednostmi z oblasti molekulární biologie a biotechnologií (MBB) mikroorganismů, rostlin a živočichů od buňky až po celistvý organismus pro nalezení plnohodnotného uplatnění v praxi a ve vystudovaném oboru.

• Více informací k programu
    • Absolvent má technický a biologický přehled v oblasti molekulární a buněčné biologie, biotechnologie, biochemie, biofyziky, fyziologie a genetiky. Celé studium je prakticky zaměřené s důrazem na osvojení si metodických postup v molekulární biologii a genetice. Důraz je kladen na znalost podstaty analytických metod, znalost a praktickou zkušenost s přístroji pro laboratorní analýzy a osvojení si standardních i pokročilých postupů studia a editace genomu a proteomiky.
    • Absolventi mají praktické uplatnění ve všech typech vědecko-výzkumných institucí jak základního, tak aplikovaného biologického, zemědělského a biotechnologického výzkumu, ve specializovaných klinických laboratořích, laboratořích státní správy, ve šlechtitelství, v mikrobiologickém, potravinářském či farmaceutickém průmyslu nebo jako pracovníci v laboratořích molekulární biologie, biochemie a mikrobiologie. Absolventi budou mít také široký teoretický základ, což jim umožňuje uplatnění i v jiných příbuzných oborech.
  • Předměty povinné a povinně volitelné
    • Anatomie a histologie zvířat MBB
      Obecná zootechnika
      Odborný jazyk MBB
      Ochrana životního prostředí
      Praxe bakalářská
      Programový seminář MBB I., II.
      Radiobiologie a izotopové metody